צפו בעבודות וסרטוני מידע ועקבו אחרינו ברשתות החברתיות

קונסטרוקטור

ניסיון של מעל ל-40 שנים בתחום הנדסת בניין, קונסטרוקציה, בדק בית ואדריכלות

מהו קונסטרוקטור?

קונסטרוקטור או מהנדס מבנים, הוא אחד מאנשי המקצוע המרכזיים בכל הנוגע לתכנון מבנים, פיקוח על הקמתם וביצוע שינויים מהותיים במבנים.


למה אחראי קונסטרוקטור?

בתמצית, מהנדס קונסטרוקטור אחראי על שלד המבנה ולכן גם על היבטי חוזק ובטיחות שנובעים מכך. הוא מוסמך לייעץ, לתכנן ולבצע בדיקות בהקשר זה וגם לספק חוות דעת הנדסית.

למה צריך קונסטרוקטור?

כידוע, ישנה מורכבות רבה במבנים למיניהם והם עשויים לכלול אלמנטים מגוונים ושונים למדי. אך תמיד ישנו גם שלד, שעליו בנוי הכל. איש המקצוע מתמחה בליבה זו וכפי שהיא חיונית למבנה עצמו, כך שהוא חיוני לתכנון מבנים ולפיקוח על בנייתם כהלכה.

זקוקים לסיוע של קונסטרוקטור?
צרו עמנו קשר בטלפון 052-3679937 או באמצעות שליחת הטופס והצוות שלנו ישמח לעמוד לרשותכם

השילוב בתמונה הכללית

אם אתם עובדים עם קונסטרוקטור מה זה אומר מבחינת היחס לבעלי מקצוע אחרים? כיצד זה משתלב? בעוד שאדריכל הוא גורם העל המתכנן, קונסטרוקטור הוא גורם מפתח באוסף היועצים שבהם האדריכל יעזר. התכנון של המבנה כולו, תלוי במידה רבה בדברים שעליהם איש המקצוע מופקד. לדוגמה: לפני שמתכננים למקם על גג רעפים מערכת סולארית גדולה, חיוני לוודא שהגג יוכל בכלל לתמוך במשקל שלה. זהו היבט שבו הוא עוסק ולכן, תכנון קונסטרוקציית הקורות המוכרת שעליה מונחים הרעפים, היא באחריותו . זה גם לא דבר פשוט כפי שזה נראה, מאחר שנכנס לתמונה גם היבט לחץ הרוח, יש לקחת מרווחי בטחון בחישובים וישנם עוד שיקולים רבים. אם להביא דוגמה נוספות ויותר מיוחדת – האם התקנת בריכה על מרפסת היא רעיון טוב? אולי כן ואולי לא. בכל מקרה, המרפסת חייבת להיות מסוגלת לתמוך במשקל המים הרב, עם מרווח בטיחות סביר. לסיכום ביניים, ניתן לומר שבין מה שהאדריכל רואה בעיני רוחו לבין הדברים בפועל בשטח, מתווך בעיקר איש המקצוע. במידת הצורך, האדריכל ישנה את תכנוניו ולאחר מכן איש המקצוע ייבדוק שוב את ההיבטים המעשיים של התכנון החדש. זאת אגב, כולל עלויות הבנייה שיידרשו בעקבות התכנון ההנדסי בפועל. איש המקצוע גם יכול לפקח ולדווא ששלד המבנה מוקם כראוי. כיצד הוא משתלב במסגרת בדק בית?

חוות דעת קונסטרוקטור

לעתים, יש לבדוק מבנים בעזרת מספר בעלי מקצוע. חוות דעת קונסטרוקטור חשובה מאוד מפני שהוא יספק דעה ובה מידע מדויק ומתועד. זאת, לגבי ההיבטים שבהם הוא מתמחה, שהם כפי שהבנתם היבטים חשובים במיוחד. בעלי המקצוע האחרים ישלימו זאת, עם בדיקת היבטים כגון עבודות האלומיניום, מערכות החשמל, איתור נזילות ואינסטלציה ועוד.

עד על חשיבות השלד

החשיבות הבסיסית של שלד מבנה מובנת לכל. אך יש בכך יותר מאשר יכולת המבנה להחזיק את משקלו ומשקל הציוד והאנשים שאמורים להיות בו. שלד מבנה אמור גם

  • לעמוד בלחצים קבועים – למשל בגלל רוחות.
  • לתפקד היטב עם שינויים טבעיים בחומר – עקב שינויי טמפרטורה, החומרים השונים מהם עשוי המבנה משתנים מעט. אמור להיות להם אמנם "מקדם התפשטות תרמית" עם ערך נמוך, אך זה עדיין מבנה דינאמי למעשה. לא סטאטי לגמרי, כפי שזה נראה לעין האנושית.
  • להתמודד היטב עם בלאי – להיות עמיד באופן טוב, לבלאי האופייני עבור מבנים כאלה. כולל במקום המיוחד שבו המבנה נמצא, כגון אזור חוף ים, בו יש באוויר יותר לחות ומליחות.
  • לעמוד בארועים חריגים – כגון רעידות אדמה.

כל זאת נדרש לאורך שנים רבות ומבלי שיש יכולת פשוטה לתקן או להחליף את שלד המבנה. אם אין ברירה, ניתן לבצע תהליכי תיקון כמו שיקום בטונים. במקרים קיצוניים ניתן אף להרוס מבנה ולהקים במקומו חדש והדבר מוכר ונפוץ כיום, במסגרת תכניות שונות להתחדשות עירונית. אך המשתלם ביותר, הוא לתכנן מראש יסודות ושלד ברמה גבוהה, באופן שיחזיק מעמד היטב ולזמן רב.

כך זה עובד

לרוב, אינטראקציה עם קונסטרוקטור היא פשוטה למדי והיא עוברת דרך שלבים כגון השלבים הבאים: 

  • תיאום וייעוץ ראשוני – ראשית, נפגשים ומציגים בפני הקונסטרוקטור את עניינכם ומסכמים באילו שירותים מעוניינים. במתן שירותי קונסטרוקטור מחיר העבודה עשוי להתרחב או להצטמצם, בטווח רחב לפי מה שדרוש לכם. לכן ובכל מקרה, תרצו כמובן לדבר ולהסכים גם על המחיר. 
  • התעמקות במידע התכנוני – כעת מעבירים לו את המידע הקיים על תכנון המבנה וההיסטוריה שלו, בכדי שיוכל לראות טוב יותר במה מדובר. 
  • בדיקת קונסטרוקטור בשטח – בהמשך לכך, הקונסטרוקטור יגיע למקום ויבדוק באופן ישיר כל מה שדרוש.
  • מסקנות וסיכום בכתב – לבסוף תקבלו מסמך מסודר, שבו המלצות הקונסטרוקטור או חוות דעתו לגבי המבנה ו/או פרויקט הבנייה או השיפוץ שלכם. 

כיצד בוחרים קונסטרוקטור? 

בכל מקרה, לפני שלבים אלה צריך כמובן לבחור קונסטרוקטור. כיצד עושים זאת ביעילות?

  • חיפוש – חיפוש חופשי הוא פעמים רבות חלק מתהליך איתור מקצוענים בכלל. כיום קל כמובן לעשות זאת, מחיפוש באינטרנט ועד הגעה לאתרים. 
  • זמינות – בשלב סינון ראשוני של האפשרויות, תרצו להתמקד באנשי מקצוע אשר נמצאים בקרבתכם ובקרבת המבנה שבו מדובר. זמינות מתייחסת גם לשאלה, האם ועד כמה הקונסטרוקטור פנוי כעת. 
  • הסמכה – המקצוען שתבחרו יהיה כמובן מהנדס קונסטרוקטור. כלומר, קונסטרוקטור בעל ההכשרה וההסמכות הנדרשות. 
  • ניסיון – בעבודות מסוג זה, הניסיון חשוב ביותר. ניסיון זה, כולל את הלימודים, העבודה כמתמחה והעבודה כמקצוען עצמאי. 
  • עבודות דומות – באופן מיוחד, חשוב ניסיון של הקונסטרוקטור בעבודות מהסוג שדרוש עבורכם. בהחלט כדאי לשאול על כך. 
  • המלצות – אם יש לכם כבר מידע על קונסטרוקטור מומלץ, זו היא נקודת פתיחה מצוינת לחיפוש. כמובן, בהתאם למידה שבה אתם סומכים על מקור ההמלצה. 
  • כימיה אישית – בסופו של דבר, חשוב גם שתסתדרו עם בעל המקצוע. זו אולי לא הנקודה הקריטית ביותר. כמו כן, בתור אנשי מקצוע שעוסקים באופן שוטף באינטראקציה עם לקוחות שונים, קונסטרוקטורים הם לרוב בעלי יחסי אנוש טובים. אבל תמיד ישנה מה שנקרא "כימיה" אישית מיוחדת ורצוי שתהיה גם כאן.

מה היא עלות קונסטרוקטור?

בבחירת קונסטרוקטור מחיר השרות עשוי להיות שונה מאוד ממקרה למקרה. זאת, מאחר שהוא תלוי בפרמטרים רבים. בעיקר היקף וסוג העבודה שיש לבצע. האם זה רק ייעוץ? אולי גם ייעוץ וגם תכנון? כמובן, שקונסטרקטור הוא בעל מקצוע מתמחה מהרמה הגבוהה ביותר, עם רמת אחריות גבוהה מאוד שנדרשת ממנו. לכן עלותו לא יכולה להיות זולה. אך הדבר משתלם בהחלט ולרוב, החוק וגם ההגיון הישר מחייבים להסתייע בבעל מקצוע מיוחד מסוג זה. חוזק מבנה ובטיחותו, הם לא דברים שלגביהם כדאי לעגל פינות. לכן גם לא כדאי למהר ולבחור במחיר זול במיוחד, אצל בעל מקצוע לא מנוסה, בתחילת דרכו.

לאור חשיבותו הרבה של תפקיד זה, כדאי לבחור איש מקצוע בתשומת לב רבה ולוודא שמדובר במקצוען רב ניסיון. בעזרת עבודה עם קונסטרוקטור מומלץ, תבטיחו שאתם מכוסים מכל היבט חשוב שנוגע לעבודתו. החל מההיבט הבסיסי של בטיחות ועד היבטי המשנה למיניהם, למשל מהתחום המשפטי.

שנות ותק

קונסטרוקטור עם מעל ל-40 שנות ניסיון בתחום

פירמת "בילדמאסטר יסודות הנדסת בניין" מעמידה לרשותכם שורה של מהנדסי בניין פרקטי. תוכלו למצוא אצלנו גם יועצים בנושאי אדריכלות, הנדסת בניין, קונסטרוקציה, ביצוע תכנונים ועוד. החברה מעניקה מגוון שירותים, והודות לניסיונם הרב של בעלי המקצוע העומדים לרשותה, מספקת לכם את השירות הטוב והמקצועי ביותר. 

אנו בעלי ניסיון מעשי של מעל ל-40 שנה בתחום הנדסת הבניין. במהלך שנים אלו צברנו ידע רב, המהווה גורם בעל חשיבות רבה בתכנון מבנים בטיחותיים, אסתטיים וראויים למגורים או עבודה. הניסיון הרב מאפשר לנו לעשות זאת תוך התחשבות בכל הגורמים הנחוצים. 

תעשיית הבנייה הולכת וגדלה מדי שנה, ואנו ממליצים שלא להתפשר על פחות מהמומחים והמנוסים ביותר.

איתור נזילות

תהליך עבודה ב-3 שלבים

פונים אלינו

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם לקיום שיחת ייעוץ שבה תקבלו את כל הפרטים הנחוצים אודות התהליך

הגעה לשטח לבדיקה

נגיע אליכם לשטח במטרה לבדוק הלכה למעשה לגבש חוות דעת מקצועית, לעיתים יתאפשר לנו לספק לכם חוות דעת במקום

הפקת דוח מפורט

נספק לכם הצהרת מומחה ממהנדס בניין מוסמך. הפירוט יכלול התייחסות לתווי התקן המעוגנים בחוק הישראלי

צריכים קונסטרוקטור?
צרו עמנו קשר בטלפון 052-3679937 או באמצעות שליחת הטופס והצוות שלנו ישמח לעמוד לרשותכם
בין לקוחותינו

שאלות נפוצות בנושא קונסטרוקטור

יש מקרים רבים בבנייה שבהם דרוש אישור של קונסטרוקטור. מחד, מדובר על אישורים לתקינות של מבנים, כמו למשל לגבי אישור של פרגולה שהוקמה. מאידך, ישנם אישורים משלב מוקדם יותר, אשר מתייחסים לאפשרות להקים באופן בטוח ותקני אלמנט בנייה מסוים. כמו למשל אישור להקמת ממ"ד או להצבת פאנלים סולאריים. כל מקרה כזה עשוי להיות שונה מאוד, בהתאם לאופי האלמנט שמעוניינים להוסיף ולמצב הקיים במבנה שבו מדובר. שאלה בסיסית מאוד למשל, היא האם והיכן ניתן להניח את האלמנט החדש שרוצים לבנות, בהתאם למשקלו וליכולת הנשיאה בנקודות שונות. לעתים המבנה הקיים נמצא כלא מתאים עבור השינוי המבוקש ואז הקונסטרוקטור לא ייתן אישור, אבל יקבע מה צריך לשנות בכדי לעמוד בדרישות.

ישנם מקרים רבים שבהם רואים בבתים ישנים סימני בלאי שונים, כגון סדקים. זה לא אומר בהכרח שהמצב חמור או קריטי. יש גם מצבים הפוכים, שבהם הבניין או הבית נראה במצב טוב יחסית, אך מתחת לפני השטח מצבו גרוע ומחייב התערבות דחופה. קונסטרוקטור יכול להוציא חוות דעת לפיה מבנה מסוים הוא מסוכן לשימוש ומגורים ולתאר מה דרוש בכדי לשפר את מצבו. בעקבות זאת, העירייה עשויה להוציא למבנה זה "צו מבנה מסוכן", שיחייב את בעלי הדירות לתקן אותו. יש מקרים מיוחדים שבהם הנזק כל כך גדול, שהמבנה פשוט יהרס סופית. זהו כמובן היבט חשוב ואפילו קריטי של עבודת הקונסטרוקטור לסוגיה, אם כי רוב המבנים, כולל ישנים, לא נמצאים במצבים כאלה.

אכן יש תהליכים כאלה ולא כל שינוי או תוספת למבנה דורשים בדיקה מקצועית של קונסטרוקטור. ככלל, תהליכי בנייה של המבנה עצמו דורשים אישורים. אך בעלי דירות ודיירים מבצעים במבנה בדרך כלל שינויים מינוריים, כגון התקנת דיבלים וזרועות לטלביזיה, שלא דורשים קונסטרוקטור. הזכרנו קודם בקצרה התקנת בריכה – ניקח זאת כדוגמה. בריכה מתנפחת קטנה לילדים, לרוב לא משמעותית מבחינת המשקל. זה גם לא אלמנט שהופך להיות חלק קבוע מהמבנה. אך מה לגבי בריכה מתנפחת למבוגרים, בקוטר כמה מטרים? זה כבר מקור למשקל נוסף משמעותי מאוד ולכן יידרש כאן סיוע של קונסטרוקטור. חשוב להדגיש – אם יש ספק אז אין ספק ומוטב מבחינה בטיחותית (וגם מבחינת עמידה בחוקים ותקנות) להתייעץ עם קונסטרוקטור.

קונסטרוקטור אחראי כאמור על שלד וחוזק המבנה. לכן הוא עוסק באלמנטים במבנה, אשר נוגעים לכך ישירות. אך למי שאינו איש מקצוע בתחום או שלא מתמצא בתכנון של מבנה ספציפי, לא תמיד ברור מה בפועל כלול בכך ומה לא. לשם ההמחשה: ייתכן שיש בסלון של בית פרטי שני עמודים גבוהים ומרשימים, עם עיטורים שונים. אך הם עשויים להיות עמודי גבס חסרי כל חשיבות מבנית וזאת בשונה מ"עמוד תומך". מה לגבי גרם מדרגות קצר? נאמר 3 מדרגות, שיורדות מהמרפסת לחצר. הרי כלום לא יקרה לבית אם נחליט לבצע בהן לבד שינוי כלשהו? כאן חשוב לשים לב, שגם המדרגות הן אלמנט שחוזקו המבני חשוב ואפילו קריטי, עבור תמיכה באנשים שישתמשו בהן. לכן, כמו תמיד, הכלל הוא שאם יש ספק מתייעצים עם קונסטרוקטור.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 37 ביקורות
js_loader

לייעוץ מהיר עם מהנדס מומחה

מלאו את הפרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם